الاولي اااااااه
من الحزن اه ياني
والتانيه ااااااه
والدنيا سمعاني
ابكي علي نفسي
ولا علي ولادي
راحو خلاص مني
والدار صبح فاضي
جتلوك ياولدي
ب100 رصاصه غدر
سرقو خلاص فرحتي
الليله جبل الفجر
ياغالي ياضانيا
يابني ياحبيشه
اخدو خلاص روحك
وفاتوني درويشه
ابني دا واد مجدع
كل الجلوب تهواه
لما يروح شغله
جلبي ييمشي وراه
كان يشتغل نجاش
شغلانه ماهتسواش
لجل لجمه عيشه
للشغل مابيعصاش
كان هم ف رجابته
ميمي وانا واخته
يستر اخته حنان
ويعيش مع حبيبته
بس الغبي رشدي
حرمه ياناس منيها
والنظره ف عنيها
وربنا اداله
ابن يولع فيه
النار تاكل عضمه
مافي طبيب يداويه
وربك ماعاينساش
جاني في يوم بهمومه
والدم مالي هدومه
سرخت ياحبيشه
قالي اسكتي يااماي
عماره كان وياي
شاهد اني بريئ
واني بنجي غريق
من بحور الدم
شيلت ياناس الهم
وجنا واطي جبان
عاصي معندوش قلب
بيقولو سعد الكلب
واتاريه وراه بلوه
بيداري فينا خبته
واهو ربنا انتجم
ف نفسه وف بنته
وحبيشه جتل اخته
عشان يداري العار
غواها واد صرصار
بدعي عليه بنار
يمزج احشاجه
ياقلبي يامسكر
ياحته من كبدي
بكيت علي موتك
قد بكا ولدي
عيشت كما الريشه
حبيب لحبيشه
وميمي شنجوها
العار لاخوها
الخاين الغدار
ببكي عليك ياابني
عدو معيا رصاص
جلولي ايه زمبي
راح ولدي مني خلاص
كان ولد غلبان
طول عمره كان شجيان
ولا عمره يوم افتري
وقال ف يوم تعبان
روحتو خلاص ياولادي
دمعي عليكو ينادي
فين سكان الدر
حزينه ليل ونهار
بس ابنه وياي
ساكن حشي امه
هجعد وهستنا
ف الجلب راح اضمه
ونجيد شموع ف الدار
والليل يجيله نهار
تحلالي العيشه
لما اعيش واشوف
وامسك بايدي واطوف
بابن لحبيشه
....بقلم مياده محمد...
من الحزن اه ياني
والتانيه ااااااه
والدنيا سمعاني
ابكي علي نفسي
ولا علي ولادي
راحو خلاص مني
والدار صبح فاضي
جتلوك ياولدي
ب100 رصاصه غدر
سرقو خلاص فرحتي
الليله جبل الفجر
ياغالي ياضانيا
يابني ياحبيشه
اخدو خلاص روحك
وفاتوني درويشه
ابني دا واد مجدع
كل الجلوب تهواه
لما يروح شغله
جلبي ييمشي وراه
كان يشتغل نجاش
شغلانه ماهتسواش
لجل لجمه عيشه
للشغل مابيعصاش
كان هم ف رجابته
ميمي وانا واخته
يستر اخته حنان
ويعيش مع حبيبته
بس الغبي رشدي
حرمه ياناس منيها
والنظره ف عنيها
وربنا اداله
ابن يولع فيه
النار تاكل عضمه
مافي طبيب يداويه
وربك ماعاينساش
جاني في يوم بهمومه
والدم مالي هدومه
سرخت ياحبيشه
قالي اسكتي يااماي
عماره كان وياي
شاهد اني بريئ
واني بنجي غريق
من بحور الدم
شيلت ياناس الهم
وجنا واطي جبان
عاصي معندوش قلب
بيقولو سعد الكلب
واتاريه وراه بلوه
بيداري فينا خبته
واهو ربنا انتجم
ف نفسه وف بنته
وحبيشه جتل اخته
عشان يداري العار
غواها واد صرصار
بدعي عليه بنار
يمزج احشاجه
ياقلبي يامسكر
ياحته من كبدي
بكيت علي موتك
قد بكا ولدي
عيشت كما الريشه
حبيب لحبيشه
وميمي شنجوها
العار لاخوها
الخاين الغدار
ببكي عليك ياابني
عدو معيا رصاص
جلولي ايه زمبي
راح ولدي مني خلاص
كان ولد غلبان
طول عمره كان شجيان
ولا عمره يوم افتري
وقال ف يوم تعبان
روحتو خلاص ياولادي
دمعي عليكو ينادي
فين سكان الدر
حزينه ليل ونهار
بس ابنه وياي
ساكن حشي امه
هجعد وهستنا
ف الجلب راح اضمه
ونجيد شموع ف الدار
والليل يجيله نهار
تحلالي العيشه
لما اعيش واشوف
وامسك بايدي واطوف
بابن لحبيشه
....بقلم مياده محمد...

ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق