الجمعة، 31 أكتوبر 2014

:: يا بياعين الودع ::: بقلم / مياده محمد

‏0000 يا بياعين الودع 0000
يا بياعين الودع
انا عقلى منى طار
بستنى يجى الجدع
بالطبل والمزمار
يا بياعين الودع
انا قلبى والله ضعيف
عشقت حته جدع
طيب ودمه خفيف
بستنى يوم اللقا
ولقلبه متشوقه
يبقى قمر دنيتى
يبقا لقلبى وليف
يابياعين الودع
شوفولى حل معاه
اعقلى شرد منى
وعيونى دايره وراه
لجل يا ناس تحرسه
ما يقولش قوله اه
هو دوا جروحى
وانا بردو ابقا دواه
يا بياعدين الودع
بشكلكو من همى
هو بقه صحبتى
وابويا وامى
هو الا بحلم بيه
هو القريب منى
يا بياعين الودع
روحوله وقولوله
انت الدوا والطبيب
وان قلبى مستنى 
يجينى معاه فرحتى
حبه يطمنى
بقلم / مياده محمد‏
 
:: يا بياعين الودع :::
يا بياعين الودع
انا عقلى منى طار
بستنى يجى الجدع
بالطبل والمزمار
يا بياعين الودع
انا قلبى والله ضعيف
عشقت حته جدع
طيب ودمه خفيف
بستنى يوم اللقا
ولقلبه متشوقه
يبقى قمر دنيتى
يبقا لقلبى وليف
يابياعين الودع
شوفولى حل معاه
اعقلى شرد منى
وعيونى دايره وراه
لجل يا ناس تحرسه
ما يقولش قوله اه
هو دوا جروحى
وانا بردو ابقا دواه
يا بياعدين الودع
بشكلكو من همى
هو بقه صحبتى
وابويا وامى
هو الا بحلم بيه
هو القريب منى
يا بياعين الودع
روحوله وقولوله
انت الدوا والطبيب
وان قلبى مستنى
يجينى معاه فرحتى
حبه يطمنى
بقلم / مياده محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music