
ما تقوليـــــــــــش ان الدموع
اللي في عيونك دي عشاني
ماتقوليش انك اشتقتي لحناني
وانك انتٍ النهارده بعتاهالـــي
دا انتٍ نجــــــــــــــمكٍ عندي
في الســـــــــــما عالـــــــي
وأوعـــــــي تنزفيها مره تانيه
آه لو تعرفــــــــــــــــي أد ايه
دموعك دي عندي غاليــــــه
واني ماأقدرشـــــــــــــــــي
أشوفهـــــــا حتــــــــي ثانيه
دا انتي لو كنتـــــي بتحبيني
ما كنتيش بدموعك تدمريــني
انتٍ عارفه اد ايه بخــاف عليكٍ
وبفهمـــــــكٍ من نظرة عينيكٍ
تيجـــــــــي انتٍ .. وتجرحيهم
بدموعــكٍ . طيب . امسحيهم
و أوعدينـــي انك تعتني بيهم
و تحافظــــــي دايمـــا عليهم
و أوعـــــــــــي تاني تؤلميهم
دا عينيكي منها الحــــــــــياه
والحنين فيهم منتهـــــــــــــاه
بس قولي ايه اللي انتٍ عايزاه
انتٍ مش عارفــــــــــه انتٍ ايه
راح أقولك ايه . ولا ايه . ولا ايه
دا منايا اني أفضل العمر جنبكٍ
ما انت عارفــــه اد ايه انا بحبكٍ
وماقدرشي أبعد في يوم غنكٍ
واوعــــــي تاني دموعكٍ تنزف
حتـــــــــــي لو كانت عشاني
ولا تقولـــــــــي انك مفرقاني
انتٍ سمعاني ... انتٍ فهماني
طيب قولــــي انك مسمحاني
وان قلبك لسه مشتاق لحناني
صفاء عبد ربه
ليست هناك تعليقات:
إرسال تعليق