الجمعة، 22 أغسطس 2014

يا نفس توبي بقلم ميادة محمد



يانفس توبى عن العصيان أنا ف عرضك
يانفس دنه والله أنسان علبان ومش قدك 
بترمينى لغضب الله وللنيران ومش همك
وواخدانى لطريق مسدود
ومش راضيه على حاجه
وكل الكون ده مش عجبك
يانفس توبى وعودى خلاص
لرحمه ربنا الحلوه
يانفس توبى توبه نصوح٠
وأعرفى بقه الدنيا
دى دنيا غرور ودار باطل
وأيه يساوى غصب الله
ياعمر ضاع وضعت معاه
فى دنيا كلها مأسى وانا ناسى دى دنيا والدوام لله
ذنوبى كتير على أكتافى
وماشى بقول
أهون على ربى يرمينى
فى نار والعه ده مش معقول
ده ربى راحم المساكين
وقابل التوبه من العاصين ٠ولما تنادى على الحالق
تلاقى ملايكه ع الصفين
بتنظرلك بعين رحمه
فى عز القرب والمحنه
علشان نديت على ربك
ده ربك بردو بيحبك
لما تعودله بالتوبه
بيعسل كل يوم ذمبك
يا نفسى توبى يا أسيه
على أحبابك
يانفسى توبى كفايه غرور
كله مكتوب ف كتابك
وذى ما تزرعى تلاقى
زرعتى ذنوب تلاقى ذنوب
ذرعتى الحب تلاقى أحباب
بيتمنوكى فى غيابك
بقلم / مياده محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music