الجمعة، 29 أغسطس 2014

::::: جاوبي يادنيا ::::: للشاعر الرائع محمد أبوالحسن

 
::::: جاوبي يادنيا ::::: للشاعر الرائع محمد أبوالحسن

أنا من صغرى في الإمتحانات
بادخل أجاوب من غير صوت
وإمتحانات الدنيا كتير
وأغلبها بتنتهى بسكوت
وانا قررت إنى أعكس دورى
واسألها أنا مرة قبل ما أموت
--------
س1
إنتى الليلة يا دنيا بتاعتى

جاوبى وقولى ياريت بصراحة
ليه بتبكى عيون الناس
ولا إنتى بالبكا مرتاحة
ليه بتخلى الأقرب يبعد
والناس الأطيب جراحة
-------------

.... س2 ..
وبدون تفكير
إنتى يا دنيا وجعتى كتير
وجعك عاجل بلا تأخير
واللى بيفرح فيكى يومين
يبقى وراهم جرح كبير
.... س3 ....
آخر حاجة أنا هاسأل فيها
إنتى يادنيا ليه أخدتيها
كانت جنبى في عز ما بحزن
كنت زمان باطمن بيها
----------
بس يادنيا كفايه كلام
عارفك مش هتجاوبى عليا
بس أمانة قبل ما أموت
قلبى إن تاه لازم تلاقيه
وإن كنتى هتعدى عليها
خليها تتطمن بيه...


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music