الأربعاء، 27 أغسطس 2014

الليلة بقلم ميادة محمد






الليله
عليه النعمه مانا سايبك
بقه تنامى
عليه النعمه مانا سايبك
وقومى وفزى قدامى
وهاتى الجل والبرفان
وحضارى لى حمامى
أنا انسان كما البركان
وجوايا بحار أحزان
وطول عمرى وأنا عايش مع الحرمان٠
أنا محتاج لحبه حنان
وانتى فى حبى بتصدى
وأعتبك ليه ما بتردى
ونفسى الليله أبقه عريس
وأطفشلك بقه أبليس
إلا قاعد على كتافى
يوسوس لى أقوم أشدك
وأوديكى لبيت أمك
مدام حبى مهوش كافى
وعشمتينى بالجنه
فى العرس والحنه
وقولتى أنا ملك بقه أتمنا
هخليك أسعد المخاليق
وأدينى أهو من المخانيق
بتدينى هواكى ليه ف قطاره
وشبابنا وأيامنا يرحو بلاش كده خساره
وطلبى ليكى صعب كتير على قلبك
تلفى الكون مافيش قلب بقه يحبك
ذى حبى أنا ليكى ياست الكل أنا بحبك
طلبك لو من المحال باجبهولك
عشان عاشق عينكى السود
بلاقى نفسى ف عيونك
وقلبك قاسى ليه عليه
دنا دايب فى حنيه
وأختشى بقه شويه
وفزى وقومى ياوليه
قوام جهزى الحمام
أنا مصمم ومش رح أنام
إلا وانتى ويايا
عروسه جميله فى الأحلام
وأشربك هنا وأحاسيس
وأقدلك شموع الحب والفوانيس
وأضربلك بقه أبليس
بالجزمه على دماغه
وأقوله الليله هبقه عريس
وابقه فارس الأحلام ف كل خميس
يلا همى بقه أمال
وروحى زبظى حالك
واطمنى على عيالك
وحطى العطر والمكياج
أنا مستنى على نارى
وسهران بيكى لنهارى
حسى اللفهه فى عيونى
يا عشقى وحبى وجنونى
وحضنك هو مرساتى
وعاشقك ذى ما تكونى
حياتى معاكى ومشوارى
وبكتب فيكى أشعارى
حياتى وعمرى ف أيدكى
ومالى وشرفى وعرضى
أمانه ياروحى ف أيديكى
هى
أنا م الليله فراشه جميله بين أيدك
وم الليله هعيش أنا ملك ليمنك
أنا بحبك بكل ما فيه ياحبيبى
ونفسى أعيش معاك عمرين ياكل أمالى ونصيبى
أنا عشقاك وعاشقه سنينى ف حبك
ونفسى أقضى بقيه أيامى وأحلامى وانا جمبك
بس كنت تقلانه عليك حبه وبقولك أنا تعبانه
علشان ماتمل يوم منى
ولا تستغنا يوم عنى
أنا جهزت الحمام وكله تمام
وواقفه أهو وبستنا عيالنا تنام
وأكون انا ليك وملك أيديل
وبشوقك وحنانك تخدنى عينيك
لدنيا براح انام وارتاح
وأدخل فيها انا وانت ف لحظه جميله ل الأفراح
ونضرب أبليس ع عينه
حد الله بينى وبينه
وبين العصيان دنا انسان
ومش حابه ف حياتى دنوب بقلم/ مياده محمد

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music