الخميس، 28 أغسطس 2014

أقولي وعيدي للشاعر / حمد جمعه عاشق


‏قولي وعيدي هسمعك
 زيدي الكلام 
ولو عقلي ماصدقك
 هفتحلك قلبي قوام 
إكدبي كمان اكدبي
 عيشيني ف الأوهام 
إنتجي قوام وإخرجي
 كام فيلم م الأفلام 
ياما كنت عارف بكدبك
 وعايش وبقول تمام 
هجرتيني، جرحتيني ، قتلتيني ، ..... ،..... بوجه ليكي مليون إتهام 
كان نفسي ألومك
 بس عتابك اجتنابك    ومفيش كلام
  كان نفسي أواجهك  بس هعطيكي اهتمام 
يا من قتلتي العشق بداخلي * أليس عقوبه القاتل الإعدام ؟!

أحمد جمعه 
عاشق يتألم‏
قولي وعيدي هسمعك
زيدي الكلام
ولو عقلي ماصدقك
هفتحلك قلبي قوام
إكدبي كمان اكدبي
عيشيني ف الأوهام
إنتجي قوام وإخرجي
كام فيلم م الأفلام
ياما كنت عارف بكدبك
وعايش وبقول تمام
هجرتيني، جرحتيني ، قتلتيني ، ..... ،..... 

بوجه ليكي مليون إتهام
كان نفسي ألومك
بس عتابك اجتنابك ومفيش كلام
كان نفسي أواجهك بس هعطيكي اهتمام
يا من قتلتي العشق بداخلي * 
أليس عقوبه القاتل الإعدام ؟!

أحمد جمعه
عاشق يتألم


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music