الجمعة، 29 أغسطس 2014

عرفت الحب ... بقلم/مياده محمد





عرفت الحب ... بقلم/مياده محمد

عرفت الحب من صوتك
عشقت كلامك وسكوتك
وكل مادمعتى تنزل
أحسها نازله ف كفوفك
ياحب ضاع م غير تمن
همشى وأسيبك للزمن
وأعيش انا فى الذكريات
واداوى قلبى الا انظلم
بتسألنى أنا كنت أيه ؟
قلب خالى حبك مليه
ضحكه صافيه بتندهق
أمانى غاليه بتسألك
قولى انت أنا أبقه أيه
أبقا شمسك أبقا ضلك
أبقا أجمل شئ فضلك
أبقا ضحكه ف عمر باقى
عاش بيحلم بالتلاقى
وأما تندهلى بلاقى
روحى وخدانى لعينيك
وبحلفك بالله عليك
قولى يعنى أبقه أيه ؟
أبقا زينب وإلا مايا
حيرت القلب معايا
أبقه فاطمه والا داليا
والا نجمه صافيه عليا
مش مهم أنا أبقا أيه
كل دول ولا يهمونى
ولا يحركو دمعه ف عيونى
والا كان معايا فارق
روحت رميته ف المفارق
ذى أى لص سارق
أى شئ مش ملك ليه
ياللى قلبك مش معايا
عاوز داليا والا مايا
كتبت بأيديك النهايه
وقفلت قصه حبى ليك
لسه قلبى بيناديك
لسه فاضل عمر ليك
لسه دايبه جوه فيك
بس مش هصعب عليك
أمحى حبى من حنينك
أنهى عمرى من سنينك
أمحى رسمى فوق جبينك
وسبنى قبل مايوم اسيبك
وابقا ذكرى قاسيه ليك
مستحيل أنسى الا كان
عايش فينا من زمان
يلا نتفق أتفاق٠
برغم البعد والفراق
تفصل لي ذكرى حلوه
تخدنى دايما بين ايديك


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music