الجمعة، 29 أغسطس 2014

.....في عمره رمضان.... بقلم / مياده محمد

 
.....في عمره رمضان....  بقلم / مياده محمد
 
صلى على سيدنا النبى
يا حاجه يلا وقربى
وطوفى بالكعبه هنا
وشوفى جنه ربنا
بنفس صافيه ومؤمنه
لما بيغفر ربنا
زنوب كتير انتى وانا
يا حاجه فاطمه قربى
من الكعبه يلا وسلمى
وأملى المكان كله بكا
بدمع عينك واغسلى
زنوب كتير متركمه
وأملنا فى رحمه ربنا
ومعاها شفاعه من النبى
ندهنا ولبينا الندى
ونولنا بيه كل الرصا
عدى الطواف وسلمى
من عير كلام اتكلمى
واوعى بقه تتألمى
دحنه فى حضره النبى
ويلا نخرج نرتوى
من نبع زمزم واشربى
وسبحى وحمدى وكبرى
الله الواحذ القوى
وصلى على سندنا النبى
وجهزى نفسك كمان
علشان نزور قبر النبى
وندعى دعوه م القلوب
ربك هيغفر الزنوب
ويأمر العاصى يتوب
شفاعه لسيدنا النبى
صحيح دى عمره فى رمضان٠
بس هديه من الرحمن
غسلنا بيها نفسنا
وقبلها منا ربنا
يلا بقه نشوف العيال
ونشوف طلابطهم مننا
فستان علا وبدله جمال
وعبايه سمرا لزينبو
وبطانيه للعروسه
الغاليه بنت اختى ام نوسه
وعبايه بيضا لأبراهيم
وسبحه وسجاده لأبو كريم
ونشكر الله العليم
انه عطانى مطلبى
وكتبلنا زياره النبى
سنين كتير وانا ف اشتياق للعمره دى انتى وانا
حوشنا فلوس كتير حلال
دايما بنبعد عن الحرام
علشان يبارك ربنا
فى الولد وفى العمل
وعمرى ماقطعت الأمل
نيجى هنا انتى وانا
يا زوجه وفيه ومؤمنه
ودعوه من قلبى هنا
بقبر واحد يضمنا
فى ساعه واحده انتى وانا
يارب ده هو مطلبى
وانا بزور سيدنا النبى




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music