الأحد، 24 أغسطس 2014

قصيدة ماتكتبشي للشاعر الخلوق محمد أبو الحسن



::::: ماتـكتـبـشـــي ::::: للشاعرمحمد أبو الحسن

يجوز جدا بإنّ النص دا هيكمل
يجوز جدا مايكملشي
عشان شِعرَك دا كلام بيتكرر
و كله بيقرا ويعدّي وما يرجعشي
::::: وإن رجعوا :::::
بيبقى فضول بيدفعهم
يشوفوا إزّاي بقيت دلوقت
دا مين يفهم بإن كلامك المكبوت
يعدّي كلامك الواضح على الأوراق
أقول لك إيه . مافيش فايدة
خلاص إسكت ما تكتبشي
عشان النص دا لازم



هناك تعليق واحد:

music