الثلاثاء، 24 فبراير 2015

((( من يجى كام يوم ))) بقلم // اسلام ياسين



من يجى كام يوم
دورت عليا ومعرفتش
وحايلت حاجات تشبهنى كثير
على انى اشوفنى وما اقدرتش
صممت يوميها ان انا موجود
جايز موجود !!
ولقيتنى حقيقى مدورتش
من يجى كام يوم
قررت ابعتلك عنوانى وخايف ماتجيش
انا يمكن تايه جوايه ولكنى بعيش
بمجرد ما اسمع يوم سيرتك
يتسرسب ضيك بحكايه من فتحة شيش
انا اول واحد بعد الصفر
يضربنى ف نفسى وما احسبنيش
انا فعلا عايش جواكى؟؟
دا انا ياما دورت عليكى وملقتنيش
من يجى كام يوم
انا سيبت مشاعرى ف قلب ميدان
ولقت معازيم وصحاب وجيران
ودموع حيرانه وندمانه على موت انسان
فسبقت الخطوه ونحيتهم حسيت بأمان
كان فيا مشاعر خبيتهم معرفش لأيه
مش عارف كان ايه بكانى
ولا واقف ليه
ولمحت مابينهم احساساها
ودموعها بتبكى بحرقه عليه
كان يوم مش عادى
قربت عليها لقتنى قصادى ودراعها متكفن بيه
وعرفت ساعتها ان الميت
بيحس حاجات ديما كات فيه
وعرفت ان الموت ف الاصل حياه
بيعيشها بواقى الكون بعديه
انا واحد حبك للاخر
معرِفش انك بتحبيه
اسلام ياسين
 
 
 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music