الثلاثاء، 23 ديسمبر 2014

(((( نجوم الليل بتنده لى ))) بقلم // ميادة محمد عبد العزيز



نجوم الليل بتنده لى
تعالى يلا على مهلك
دة قلبة هو مرسانك
ودة وطنك ودة اهلك
عيونة فيها سحر الكون
جدع طيب وقلبة حنون
وسعدك جوة نظرة عين
هيحميكى منين ما يكون
وقلبة سفينة وشط براح
ومرسا ومينا للافراح
رديت على نجوم الليل
دنة مشتاق وقلبى عليل
واول مرة قلبى يميل
ويعيش سواح على ارضة
واول مرة قلبى يقول
انا حبيت انا حنيت انا ف عرضة
وجاوبتنى نجوم الليل
انا سهرانة على بابة
وشايفة الوردة ف كتابة
وشايفة ملامحك محفورة
ف تفكيرة وفى قلبة
طب احكى له يا نجمايا
دة صورتة عايشة جوايا
وصوتة الدافى طمنى
على ايامى الجاية
دنة عاوزاة يطمنى
دة شوقى ف قلبى غالبنى
انا حبيت ما عارفة اذاى
يا نجمة ف السما عالية
ولا زينب ولا عاليا ولا داليا
يهممممممممممممممونى
مادام قلبة هيبقى معاى
وقلبة عيد وفية هعيد
واقول شئ للة يا شيخ سيد
وانا عاشقة نجوم الليل
بقلم / ميادة محمد


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music