الثلاثاء، 23 ديسمبر 2014

((( ما تبعــــدش عــــني ))) بقلم // حـــسن الـــشوان

‏......................... ما تبعــــدش عــــني ...........................
مش ح تصدقني لو قلت لك غيرك معرفتش
مش ح تصدقني لو مع غيرك ما تكلمتش
ياحبيبي هي دي الحقيقه وانا ما بكدبش
أرمي همومك في حضني وما تبعدش عني
خليك قريب مني والغربه تمنها ما يتقدرش
عشت في غربتك وانا من غيرك غريب
بأشتاق لمحبتك وبعدك ألام وتعذيب
وتمن الغربه صعب بيزيد احلام القلب
والشوق يمطوحنا وأمتي تبقي قريب
وتلهمني كلماتك بأمل وأحسك حبيب
اذاي تعيش لوحدك و مش قادر علي بعدك
وكل صورك جمالك فيها حزين 
ده الجفا بيزيد من بعد السنين
والصفا يتعكر من كلام اللايمين
أمتي ح ترجع طمني قبل الملل ما يهزمني
ويهرب مننا الأشتياق والحنين
قول لي أمتي جي عشان الدنيا تنور ضي
وأستناك باجمل ذي وبفرحة العاشقين
انا كرهت بعادك ومستني بالصبر ميعادك
ونعيش حياتنا بلهفة المشتاقين
ونكمل ذكرياتنا واحنا قريبين
والكلام الحلو من شفايفنا
وريق حبنا يروي الياسمين
يزرع جوانا زهور تملا كل البساتين
تعالي يا حبيبي من غيرك معرفش انا مين.....؟؟؟؟
........................... حـــسن الـــشوان ........ موثقة.............‏


... ما تبعــــدش عــــني ...

مش ح تصدقني لو قلت لك غيرك معرفتش
مش ح تصدقني لو مع غيرك ما تكلمتش
ياحبيبي هي دي الحقيقه وانا ما بكدبش
أرمي همومك في حضني وما تبعدش عني
خليك قريب مني والغربه تمنها ما يتقدرش
عشت في غربتك وانا من غيرك غريب
بأشتاق لمحبتك وبعدك ألام وتعذيب
وتمن الغربه صعب بيزيد احلام القلب
والشوق يمطوحنا وأمتي تبقي قريب
وتلهمني كلماتك بأمل وأحسك حبيب
اذاي تعيش لوحدك و مش قادر علي بعدك
وكل صورك جمالك فيها حزين
ده الجفا بيزيد من بعد السنين
والصفا يتعكر من كلام اللايمين
أمتي ح ترجع طمني قبل الملل ما يهزمني
ويهرب مننا الأشتياق والحنين
قول لي أمتي جي عشان الدنيا تنور ضي
وأستناك باجمل ذي وبفرحة العاشقين
انا كرهت بعادك ومستني بالصبر ميعادك
ونعيش حياتنا بلهفة المشتاقين
ونكمل ذكرياتنا واحنا قريبين
والكلام الحلو من شفايفنا
وريق حبنا يروي الياسمين
يزرع جوانا زهور تملا كل البساتين
تعالي يا حبيبي من غيرك معرفش انا مين.....؟؟؟؟
. حـــسن الـــشوان 
..... موثقة.....


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music