الأحد، 23 نوفمبر 2014

(( قلبي ما يهونش عليا )) بقلم // حســــــن الشــــــــــــــوان

‏................................ قلبي ما يهونش عليا ...........................
أشتكيتك لكل الناس
أشتكيك لمين تاني
أتحملتك بأخـــــلاص
وكل مره انت الجاني
طيب أقول يا مين ؟؟
ومين ح يسمعني
وأنده علي مين ؟؟
وأقولهم بيخدعني
كام مره تقــــــولي
آخر مره وتحلف لي
وأسامحك لأخر مره
عشان كمان العشره
وبعهد جديد المرادي
القــــــــاك بتزيد وتكابر
وأفكرك تقول مش فاكر
انا مليت خلاص منك
وكل حكايه أبعد عنك
وما لكش عندي خاطـر
خلاص خد القرار
حوريك ليلي نهار
ومش ح شتكيك
قلبي مني بينهار
غصبت عليه كتير
بوعودك وحلفانك
وما تمرش بنا ايام 
إلا ويزيد عصيانك
قلبي ميهونش عليا
طول عمره مطيع ليا
وبعدين مين يقدر مره
يبعد عن قلبه فنره
هو حياتي وعمري
وهو النهارده وبكره
..................................... حســــــن الشــــــــــــــوان ................‏


...... قلبي ما يهونش عليا .........
أشتكيتك لكل الناس
أشتكيك لمين تاني
أتحملتك بأخـــــلاص
وكل مره انت الجاني
طيب أقول يا مين ؟؟
ومين ح يسمعني
وأنده علي مين ؟؟
وأقولهم بيخدعني
كام مره تقــــــولي
آخر مره وتحلف لي
وأسامحك لأخر مره
عشان كمان العشره
وبعهد جديد المرادي
القــــــــاك بتزيد وتكابر
وأفكرك تقول مش فاكر
انا مليت خلاص منك
وكل حكايه أبعد عنك
وما لكش عندي خاطـر
خلاص خد القرار
حوريك ليلي نهار
ومش ح شتكيك
قلبي مني بينهار
غصبت عليه كتير
بوعودك وحلفانك
وما تمرش بنا ايام
إلا ويزيد عصيانك
قلبي ميهونش عليا
طول عمره مطيع ليا
وبعدين مين يقدر مره
يبعد عن قلبه فنره
هو حياتي وعمري
وهو النهارده وبكره

...... حســــــن الشــــــــــــــوان ..........




ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music