الثلاثاء، 25 نوفمبر 2014

((( لما عيونى اتكلمت ))) بقلم // مياده عبدالعزيز

‏لما عيونى اتكلمت 0000

لما عيونى اتكلمت
ندهت وقالت يا قمر
ايه الخبر
فين راح حبيبى اللى بحبه
سكت القمر
نزلت دموعى كالمطر
غسلت كل اوراق الشجر
غاب من يومين
زرع الانين ويا الخطاوى
ف العيون المشتاقين
لحب اكبر م السنين
قول يا قمر
ده بوعده نار
ما قادره ليه ع الانتظار
خلص النهار وحبيبى غايب
والقلب دايب وف انهيار
مش عارفه ليه اخد قرار
هو حياتى وصحبتى
هو طريقى وسكتى
هو دموعى وضحكتى
اه يا حبيبى بوعدك عذاب
مش قصدى لوم والا عتاب
انا قصدى تحس اشياقى
بحلم انا بيوم التلاقى
الفرحه ترقص جوه عينى
وانا وانت بنادى القمر

بقلم / مياده عبدالعزيز‏


لما عيونى اتكلمت 0000
لما عيونى اتكلمت
ندهت وقالت يا قمر
ايه الخبر
فين راح حبيبى اللى بحبه
سكت القمر
نزلت دموعى كالمطر
غسلت كل اوراق الشجر
غاب من يومين
زرع الانين ويا الخطاوى
ف العيون المشتاقين
لحب اكبر م السنين
قول يا قمر
ده بوعده نار
ما قادره ليه ع الانتظار
خلص النهار وحبيبى غايب
والقلب دايب وف انهيار
مش عارفه ليه اخد قرار
هو حياتى وصحبتى
هو طريقى وسكتى
هو دموعى وضحكتى
اه يا حبيبى بوعدك عذاب
مش قصدى لوم والا عتاب
انا قصدى تحس اشياقى
بحلم انا بيوم التلاقى
الفرحه ترقص جوه عينى
وانا وانت بنادى القمر
بقلم / مياده عبدالعزيز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music