الثلاثاء، 22 يوليو 2014

شرع الهوى قتلنــــــــي بقلم احمد الماحي



شرع الهوى قتلنــــــــي
لما أنا رضية بيـــــــــــــه
والأمر كان أمــــــــــــــري
لكن أسرتني عنيــــــــه
ويوم ما شوفتـــــــــــــــه
كان ف الأمر ظنـــــــــــي
راح اتهنــــــــــي بيــــــــه
لكن اللي حصلــــــــــــي
ما ينفع يتحكي عليـــــه
القاسي غـــــدر بـــــــي
وخانتنـــــــي عنـــيـــــــه
رحـــل وهـجـــرنــــــــــي
من غير ليـــــــــــــــــــــه
سابني أنا وقلبـــــــــــي
متيم الهوى بيــــــــــــــه
آن يوم قالو لي غنــــــي
ينده قلبي عليــــــــــــــه
واعزف م العذاب لحنـــي
والشوق وتري كاويــــــــه
أقول حبيبي جرحنــــــي
وإلا أقول إيــــــــــــــــــــــه
ما عمره يوم فرحنـــــــي
وأنا اللي بعمري افديــــه
وياما قال لي سامحنــي
ولمــــــا ســامـــحـــتـــــه
رجــــــــع خاني ليـــــــــه ؟
الذنب ذنب قلبـــــــــــــي
وإلا ذنــــــــــــــب ميــــــن
وأنا كل ما أوافيـــــــــــــــه
يجفي عليا بالحنيــــــــن
يا شرع الهوى قولــــــــي
الظلم يرضي ميــــــــــــن
إن كان قلبي ظالمنـــــي
وراضــــــي بالأنيــــــــــــن
أذاي أنت تقتلنــــــــــــــي
وأنت المفروض أميــــــــن
وإلا أنا قتلت نفســـــــــي
يوم رضية بشرع ظالميـن
وطافية بأيدي شمســـي
وصــــــرت من العاشقيـن

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music