الأحد، 20 يوليو 2014

انا ابن دينى بقلم محمد البلاط



انا ابن دينى
بقلم محمد البلاط
جاى الطوفان يا عرب
جاى يا اصل الجرب
جاى وكبيركم يتركب
جاى ونسائكم تتسلب
جاى وولادكم امام عيونكم
بالرصاص راح تنضرب
كانت العروبه لما كنت
واليوم بدوسها بجزمتى
وخايف عليها لحسن تعت
ويصبها منكم الجرب
بعتو الكرامه بالتراب
وفى الرقص اصبحتو عجب
ليكو خيام لاجل الدعار تتنصب
واللى يقول انه شريف
فيه تحت جلده العجب
فيه الخيانه مأصله
لا يحب ولدة الاناث
ولا هو فيه المرجله
اشناب كثير ومدلدله
ولو تسأله ايه المسأله
يقولك انا وانا وانا
انتا اللى خدت على القفا
والضرب ليك كان شفا
وقال عنه المصطفى
قلوبكم فيها الصدا
ومن العفن مأشفه
مش هو ده عصر الوهن
ورزق من الله عطيه
لجل عبادته ونشكره
فرطنا بايدنا ليه فيه
ولسكر للغرب اترهن
قنواتكم ما عرفت حياء
يظهر علاجكم الدعاره
والنجاسه فيكم داء
منين اجيب ليكم دواء
الغرب عاصى ونوى
يدوس عليكم بالحذاء
عارف حقيقه فى طبعكم
الكره مزروع فى القلوب
منكو باديك لبعضكم
القدس راحت منكم
ايه اللى يفرق عندكم
نسيتو خالص ربكم
خيانه تجرى فى دمكم
منظر رجال
كلب بيحكم عرضكم
كرسيه رجوله ودنكم
انا ابن دينى مش لكم
ياللى النفاق
اسمه يقارن اسمكم
انا ابن دينى مش لكم

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق

music